Als je een bedrijfje wilt starten, dan moet je eerst marktonderzoek doen via een onderzoeksbureau. Dit wordt ook wel met een mooi woord marketresearch genoemd. Het idee is heel simpel. Als je bijvoorbeeld iets wilt verkopen, dan moet je weten of daar een markt voor is.  Als niemand behoefte heeft aan je product, dan heeft het geen zin om een bedrijf te starten dat dit product verkoopt. Daarnaast moet je ook onderzoeken hoeveel men bereid is te betalen voor jouw product. Als je bijvoorbeeld weet dat de productiekosten 30 euro per artikel bedragen en je weet ook via een onderzoeksbureau dat men niet bereid is om meer dan 30 euro voor je product te betalen, dan kun je beter niet starten met je onderneming. Je moet dus eerst ook voor jezelf ontdekken hoeveel inkomsten je nodig hebt om winst te kunnen maken. Op basis van deze gegevens kun je dan met behulp van een onderzoeksbureau een enquête opstellen om te kijken of het mogelijk is om winst te gaan maken. Willen mensen je product kopen en zo ja, wat willen ze ervoor betalen? Als je immers geen onderzoek zou doen, dan laat je het volledig aan het toeval over of je bedrijf gaat slagen of niet. Ook als je een horeca onderneming start, dan moet je eerst kijken of mensen daar op zitten te wachten. Misschien zijn er al genoeg restaurants in de omgeving en misschien is er daardoor veel te veel concurrentie. Daarnaast kan het ook zo zijn dat je een restaurant met een bepaalde keuken wilt openen, bijvoorbeeld een sushi restaurant, maar dat eigenlijk niemand in omgeving een fan is van exotisch eten. Het is bijvoorbeeld heel wat anders om een restaurant te openen in Amsterdam, dan in Urk. Dus als je iets wilt beginnen schakel dan eerst een onderzoeksbureau in. Als je eenmaal bent begonnen en je timmert lekker aan de weg, dan is het ook belangrijk dat je in de gaten houdt wat je klanten vinden. Ook hiervoor kun je uiteraard weer een onderzoeksbureau inschakelen. Dit bureau kan dan een klanttevredenheidsonderzoek opstellen. In dit onderzoek kun je dan ontdekken wat klanten vinden van je product, de klantenservice, de prijs, de garantieregelingen, et cetera. Alles wat je wilt weten kun je in principe vragen. Het onderzoek wordt uiteraard zo opgesteld, dat je een goed beeld krijgt van de algemene mening. Je ziet dus niet direct wat iedere klant afzonderlijk vindt, maar je ziet juist of het merendeel van de klanten een positieve of negatieve mening heeft betreffende jouw onderneming en/of product.

Maak gebruik van een professioneel onderzoeksbureau via DUO Marketresearch

Als je eenmaal weet dat er een onderzoek uitgevoerd moet worden, dan is het belangrijk dat je een goed onderzoeksbureau vindt dat dit voor jou kan regelen. Hiervoor kun je terecht bij DUO Marketresearch. Hier kun je namelijk terecht voor verschillende onderzoeken. Je kunt bijvoorbeeld een klanttevredenheidsonderzoek aanvragen, maar je kunt ook allerlei andere onderzoeken starten. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan:

  • Onderzoeken binnen bedrijven, instellingen en organisaties
  • Onderzoeken binnen gemeenten
  • Onderzoeken binnen verenigingen

Wat betreft een onderzoek binnen een vereniging kun je bijvoorbeeld denken aan een ledenonderzoek. Wat al deze onderzoeken betreft kun je dus een beroep doen op het onderzoeksbureau DUO Marketresearch.

Wil je een onderzoek starten? Neem dan contact op met DUO Marketresearch

Mocht je een onderzoek willen beginnen, dan is het belangrijk dat je eerst contact opneemt met DUO Marketresearch. Je kunt dan samen met de onderzoekers in kaart brengen wat er gevraagd moet worden om de juiste informatie te achterhalen.